| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyoloji | ÇMH102 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Toplumları içinde bulundukları yere zamana göre anlamak ve nesnel bir bakış açısı geliştirmek |
| Ders İçeriği |
Toplum kavramı, kültür, toplumsallaşma, davranış kalıpları, toplumsal değişme, toplumsal tabakalaşma, toplumsal kontrol mekanizmaları |
| Ders Kaynakları |
İçli. G. , Sosyolojiye Giriş, Anı Yayıncılık, 6.Baskı, 2012, Ankara.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyoloji Bilimi | Ders |
| 2 | Toplum | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Toplumsal Gruplar | Ders |
| 4 | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol | Ders |
| 5 | Kültür | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Davranış Kalıpları | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Toplumsal Kontrol Mekanizmaları | Ders |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumsal Değişme | Ders |
| 10 | Gelişmişlik ve Az Gelişmişlik | Ders |
| 11 | Toplumsal Tabakalaşma | Ders |
| 12 | Toplumsal Hareketlilik | Ders |
| 13 | Yerleşim Düzeni | Ders |
| 14 | Nüfus | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyacaklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aynı toplumdaki insanların ortak değerlerini kavrayacaklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İnsanların davranış kalıplarını kavrayacaklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toplumla etkileşimlerini arttıracaklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Birey olarak kendilerini daha iyi tanıyacaklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |