| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kurumsal İletişim | ÇMH205 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kurumsal İletişim kavramı, kapsamı, kurumsal iletişimin işlevleri, yönetim ve planlanmasıyla ilgili konuların kavranmasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Kurumsal iletişim kavramı, kurumsal iletişimde stratejik yönetim ve planlama, kurumsal tasarım ve görsel kimlik, kurumsal itibar yönetimi, kurumsal iletişim ve sosyal medya, kurumsal imaj, marka ve reklam, sosyal sorumluluk |
| Ders Kaynakları |
Kurumsal İletişim/ Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları/2017
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 9 | 27 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
| Final | Final | 19 | 1 | 19 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kurumsal İtibar Yönetimi- Kurumsal İtibarın Bileşenleri | Ders |
| 4 | Kurum Kültürü ve Kimliği - Kurum Kimliğini Oluşturan Unsurlar | |
| 10 | Kurumsal İmaj- Kurumsal İmajın Oluşum ve Yönetim Süreci | |
| 4 | Kurumsal İletişim İle İlgili Kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya | Ders |
| 6 | Kurumsal İletişimin Etkileşim İçinde Olduğu Alanlar | Ders |
| 7 | Kururmsal Tasarım ve Görsel Kimlik | |
| 8 | Kurumsal İletişimde Kullanılan Teknik ve Araçlar- Kurumsal İletişim Ağ Modelleri | Ders |
| 9 | Kurumsal Reklamcılık | Ders |
| 5 | Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim - Stratejik Yönetim Düzeyleri | |
| 13 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Halkla İlişkiler | |
| 12 | Kurumsal Pazarlama | Tartışmalı Ders |
| 13 | Türkiye'de Sosyal Sorumluluğun Tarihsel Gelişimi ve Uygulama Örnekleri | Ders |
| 14 | Stratejik Planlama | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kurumsal iletişimin kavramı, tanımı ve kapsamını kavrar | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kurumsal iletişimde stratejik yönetim ve planlama sürecini kavrar | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kurumsal imaj, kurumsal pazarlama, kurumsal marka ve kurumsal reklamcılık kavramlarını açıklayacak nitelikte bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kurumsal itibar kavramı, bileşenleri ve özelliklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kurumsal iletişimin etkileşim içinde olduğu alanlarla ilgili bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurumsal iletişimin kavramı, tanımı ve kapsamını kavrar | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | ;
| Kurumsal iletişimde stratejik yönetim ve planlama sürecini kavrar | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | ;
| Kurumsal imaj, kurumsal pazarlama, kurumsal marka ve kurumsal reklamcılık kavramlarını açıklayacak nitelikte bilgi sahibi olur | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ;
| Kurumsal itibar kavramı, bileşenleri ve özelliklerini öğrenir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | ;
| Kurumsal iletişimin etkileşim içinde olduğu alanlarla ilgili bilgi sahibi olur | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,6 | 4,2 | 4,2 | 4,4 | 2 | 3,2 | 4 | 4,2 | 4,6 | 4,2 | 1,6 | 2 |