| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyokütle ve Dönüşüm Özellikleri | ESM6002 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Biyokütle ve biyokütle enerji dönüşüm sistemlerinin tanımı. Dönüşüm teknolojileriyle biyokütleden yakıt ve kimyasal üretiminin anlaşılması. |
| Ders İçeriği |
Biyokütle enerji potansiyeli. Biyokütle türleri. Biyokütlenin yapısı ve özellikleri. Biyokütle yakma teknolojileri. Fiziksel dönüşüm prosesleri. Biyokütlenin gazlaştırılması. Biyokütlenin sıvılaştırılması. Biyokütleden sentetik sıvı yakıt, organik kimyasallarve aktif karbon üretimi. |
| Ders Kaynakları |
*Ronald F. Probstein, R. Edwin Hicks, "Synthetic Fuels",Mc Graw Hill,1982.
* Viswanathan, B., "Energy Sources", Elsevier, 2016. * Cleveland, C.J, Morris, C.G. "Handbook of Energy", Elsevier, 2014.* Viswanathan, B., "Energy Sources", Elsevier, 2016. Stein, R.S., Powers, J., The Energy Problem, World Scientific, 2011 . |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 5 | 25 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 5 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 5 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 5 | 25 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyokütle : Temel Kavramlar | Ders |
| 1 | Biyokütle : Temel Kavramlar | Ders |
| 3 | Biyokütle : Enerji Potansiyeli | Ders |
| 4 | Yanma teknolojileri ve Fiziksel dönüşüm prosesleri | Ders |
| 5 | Biyokütlenin gazlaştırılması | Ders |
| 6 | İndirect sıvılaştırma | Ders |
| 7 | Piroliz | Ders |
| 8 | Gazlaştırma | Ders |
| 9 | Reaktör tipleri | Ders |
| 9 | Ticari olmayan karbon kaynakları : turba,asfaltit,bitümlü şist, katranlı kum, kaya gazı, kömür gazı | Ders |
| 10 | Doğrudan sıvılaştırma | Ders |
| 10 | Yakıt testleri ve yanma | Ders |
| 12 | Yakıt üretimi | Ders |
| 12 | Yakıt üretimi | Ders |
| 13 | Biyokütleden kimyasalların üretimi | Ders |
| 14 | Sentetik sıvıların iyileştirilmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Termokimyasal Yöntemleri açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Sentetik Yakıtlar ve Sentetik Yakıtların Kimyasını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Seminer Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Fosil yakıtları ve biyokütleyi ,arasındaki farkları kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sözlü Problem Çözme İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| termokimyasal yöntemleri karşışaştırma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fosil yakıtları ve biyokütleyi ,arasındaki farkları kavrar. | 2 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| termokimyasal yöntemleri karşışaştırma | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,5 | 0,5 | - | 0,5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |