| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Nanoteknoloji ve Uygulama Alanları | ESM6013 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders, yardımcı kitap ve araştırma makaleleri ile birlikte oluşturulan sunum şeklinde gerçekleştirilmiştir. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Nanoteknoloji tanımı ve farklı alanlardaki uygulama örneklerinin incelenmesi. |
| Ders İçeriği |
1. Nano boyut tanımı 2. Nanoteknoloji tanımı 3. Nanomalzemeler 4. Nanomalzemelerin üretim ve karakterizasyon yöntemleri 5. Nanoteknoloji Uygulama Alanları |
| Ders Kaynakları |
Fritz Allhoff, Patrick Lin, Daniel Moore, Nanoteknoloji Nedir ve Neden Önemlidir? Bilimden Etiğe, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Çv. Özge Özgür, 2017.
Derleme ve Araştırma Makaleleri |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 42 | 14 | 588 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 42 | 14 | 588 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 1188 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 46,59 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Nanoteknoloji | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Nanomalzemeler | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Uygulamalı nanoteknoloji | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Karakterizasyon | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Riskler | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Toplumsal Boyut | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Elektron Mikroskopları | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Karbon Nanomalzemeler | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | İnorganik Nanomalzemeler | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Nanokompozitler | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Günlük yaşamda nanomalzemeler | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Nanomalzemelerin endüstriyel ölçekte üretimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Fayda ve Maliyet Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Nanoteknolojide Yasal Düzenlemeler | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sunum | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Problem Çözebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sunum | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Problem Çözebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |