EN
  • Anasayfa
  • ESM8000 Tez Çalışması (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM8000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması ESM8000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Barış ALTIOKKA Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Prof. Dr. Cenk KARAKURT
Ders Veren Prof. Dr. Cenk KARAKURT Doç. Dr. Barış ALTIOKKA Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Doç. Dr. Emrah DOKUR
Amaç

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Lisansüstü tez bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Ders Kaynakları Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Karasar, N. (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi.
Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.
Üstdal, M. ve Kural G. (1997). Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 10 14 140
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 20 14 280
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 30 1 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 50 1 50
Toplam İş Yükü (Saat) 520
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,39
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5