EN
  • Anasayfa
  • ESM8000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM8000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması ESM8000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Barış ALTIOKKA (Yıl: 2021 - 2022) Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ (Yıl: 2021 - 2022) Prof. Dr. Cenk KARAKURT (Yıl: 2021 - 2022)
Ders Veren Prof. Dr. Cenk KARAKURT Doç. Dr. Emrah DOKUR Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Doç. Dr. Yasemin ÖNAL
Amaç

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Lisansüstü tez bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Ders Kaynakları Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Karasar, N. (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi.
Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.
Üstdal, M. ve Kural G. (1997). Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 20 14 280
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 10 14 140
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 30 1 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 20 14 280
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 50 1 50
Toplam İş Yükü (Saat) 800
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 31,37
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Seminer Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Seminer Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar 4 3 4 3 5 4 3 4 4 4 2 3 4 3
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar 4 5 4 4 5 4 2 2 4 3 2 5 4 2
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder 4 5 4 4 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar 5 5 3 4 4 3 3 3 4 3 3 5 4 3
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur 3 3 5 3 3 4 2 3 5 5 2 3 3 4
Ortalama Değer 4 4,2 4 3,6 4,4 3,8 2,6 3,2 4,2 3,8 2,2 4,2 3,8 3