Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | MLİ5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | MALİYE - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ |
Ders Veren | Prof. Dr. Filiz EKİNCİ Doç. Dr. Yasin ACAR Prof. Dr. Adil AKINCI Doç. Dr. Şebnem EKERYILMAZ Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI Doç. Dr. Onur POLAT |
Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir. |
Ders Kaynakları |
Zeynel Dinler; Bilimsel Araştırma ve E Kaynaklar, Ekin Kitabevi, Bursa, 2016.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 24 | 1 | 24 |
Final | Final | 39 | 1 | 39 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 511 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,04 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez konusunun tespitine yönelik araştırma yapılması | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili literatür ve yazılan tezler çerçevesinde tez konusunun belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Tez konusunun sınırlandırılması ve tez cümlesinin saptanması | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Tez başlığı çerçevesinde geçici plan hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Tez ile ilgili kaynakların araştırılması ve tasnif edilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Tez kaynaklarının okunması ve geçici plan başlıklarına göre sınıflandırılması | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Tezin geçici planı çerçevesinde tezin yazımına yönelik çalışma notlarının alınması | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Metin aktarma kurallarına uygun olarak tezin ilk halinin yazılması | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Tez yazımı sürecinde üslup ve bilimsel etik kurallarının gözden geçirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde dipnot ve kaynakçaların düzenlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tezde kullanılan araştırma tekniğine uygun metodolojinin belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Tezde belirlenen metodoloji çerçevesinde verilerin toplanması ve sınıflandırılması | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Tezde elde edilen verilerin analiz edilmesi ve bulguların değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Tezin ön kısmı ile son kısmının yazılması ve genel olarak gözden geçirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uzmanlık alanı ile ilgili tez konusu ve başlığını belirleyebilme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez konusu ile ilgili geçici plan hazırlayabilme ve ilgili kaynakları toplayabilme; | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bilimsel etik ilkelerine uygun olarak tez yazım üslubunu kullanabilme; | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tezde kullanılan araştırma metodolojisine göre verileri toplayabilme ve analiz edebilme ; | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tezi genel olarak hazırlayabilme ve savunmaya uygun hale getirebilme; | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık alanı ile ilgili tez konusu ve başlığını belirleyebilme | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
Tez konusu ile ilgili geçici plan hazırlayabilme ve ilgili kaynakları toplayabilme; | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ;
Bilimsel etik ilkelerine uygun olarak tez yazım üslubunu kullanabilme; | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
Tezde kullanılan araştırma metodolojisine göre verileri toplayabilme ve analiz edebilme ; | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
Tezi genel olarak hazırlayabilme ve savunmaya uygun hale getirebilme; | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 4 | 3,8 | 4,2 | 3,4 | 4,4 | 3,8 | 3,8 | 4,4 | 3,8 |