| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tez Çalışması | MLİ5000 | 0 + 1 | 20,0 |
| Birim Bölüm | MALİYE - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Adil AKINCI (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Filiz EKİNCİ (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Gözde EŞ POLAT (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Muharrem ÇEVİK (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Şebnem EKERYILMAZ (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Yasin ACAR (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Onur POLAT (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Filiz EKİNCİ Doç. Dr. Yasin ACAR Prof. Dr. Adil AKINCI Doç. Dr. Şebnem EKERYILMAZ Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI Doç. Dr. Onur POLAT |
| Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir. |
| Ders Kaynakları |
Zeynel Dinler; Bilimsel Araştırma ve E Kaynaklar, Ekin Kitabevi, Bursa, 2016.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 14 | 84 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 14 | 70 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 14 | 70 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 14 | 70 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 24 | 1 | 24 |
| Final | Final | 39 | 1 | 39 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 511 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,04 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tez konusunun tespitine yönelik araştırma yapılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | İlgili literatür ve yazılan tezler çerçevesinde tez konusunun belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Tez konusunun sınırlandırılması ve tez cümlesinin saptanması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Tez başlığı çerçevesinde geçici plan hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Tez ile ilgili kaynakların araştırılması ve tasnif edilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Tez kaynaklarının okunması ve geçici plan başlıklarına göre sınıflandırılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Tezin geçici planı çerçevesinde tezin yazımına yönelik çalışma notlarının alınması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Metin aktarma kurallarına uygun olarak tezin ilk halinin yazılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Tez yazımı sürecinde üslup ve bilimsel etik kurallarının gözden geçirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde dipnot ve kaynakçaların düzenlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tezde kullanılan araştırma tekniğine uygun metodolojinin belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Tezde belirlenen metodoloji çerçevesinde verilerin toplanması ve sınıflandırılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Tezde elde edilen verilerin analiz edilmesi ve bulguların değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Tezin ön kısmı ile son kısmının yazılması ve genel olarak gözden geçirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Uzmanlık alanı ile ilgili tez konusu ve başlığını belirleyebilme | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Tez konusu ile ilgili geçici plan hazırlayabilme ve ilgili kaynakları toplayabilme; | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Bilimsel etik ilkelerine uygun olarak tez yazım üslubunu kullanabilme; | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Tezde kullanılan araştırma metodolojisine göre verileri toplayabilme ve analiz edebilme ; | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Tezi genel olarak hazırlayabilme ve savunmaya uygun hale getirebilme; | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uzmanlık alanı ile ilgili tez konusu ve başlığını belirleyebilme | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Tez konusu ile ilgili geçici plan hazırlayabilme ve ilgili kaynakları toplayabilme; | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ;
| Bilimsel etik ilkelerine uygun olarak tez yazım üslubunu kullanabilme; | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
| Tezde kullanılan araştırma metodolojisine göre verileri toplayabilme ve analiz edebilme ; | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Tezi genel olarak hazırlayabilme ve savunmaya uygun hale getirebilme; | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 4 | 3,8 | 4,2 | 3,4 | 4,4 | 3,8 | 3,8 | 4,4 | 3,8 |