| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Vergi İcra Hukuku | MLİ5023 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MALİYE - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Verginin cebren tahsilatına ilişkin usuller ayrıntılı olarak incelemektir. |
| Ders İçeriği |
Cebri icra hükümleri incelenir. |
| Ders Kaynakları |
Adnan Gerçek, Kamu Alacaklarının Tahsil Hukuku, 6. baskı, Ekin Yayınevi, 2020.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 3 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,84 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Cebri icra hukuku ve temel sorunları | Tartışmalı Ders |
| 1 | Cebri icra hukuku ve temel sorunları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Vergi icra hukukunun esasları | Tartışmalı Ders |
| 4 | Vergi alacağında ödeme düzen | Tartışmalı Ders |
| 5 | Tecil kurumu | Tartışmalı Ders |
| 6 | Gecikme zammı ve gecikme faizi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Vergi icra hukukunda cebri takip yolları | Tartışmalı Ders |
| 8 | Haciz yoluyla takip | Tartışmalı Ders |
| 9 | Teminatın paraya çevrilmesi yoluyla takip | Tartışmalı Ders |
| 10 | İflas yolu | Tartışmalı Ders |
| 11 | Kamu alacaklarının korunması | Tartışmalı Ders |
| 12 | Teminat ve ihtiyati haciz | Tartışmalı Ders |
| 13 | İhtiyati tahakkuk | Tartışmalı Ders |
| 14 | Zamanaşımı, yasaklar ve cezalar | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Vergi icra hukukunun hukuk sistemi içindeki yerini belirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Vergi icra hukukunu icra ve iflas hukuku ile karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kamu alacağı kavramını tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ödeme zamanı ve ödeme şekillerine ilişkin kuralları tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Gecikme zammı ve gecikme faizini karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vergi icra hukukunun hukuk sistemi içindeki yerini belirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Vergi icra hukukunu icra ve iflas hukuku ile karşılaştırır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | ;
| Kamu alacağı kavramını tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Ödeme zamanı ve ödeme şekillerine ilişkin kuralları tanımlar. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Gecikme zammı ve gecikme faizini karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 4,8 | 4,4 | 4,6 | 4,8 |