EN
  • Anasayfa
  • KIM5000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması KIM5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa ARIK Doç. Dr. Adem SARIHAN
Ders Veren Prof. Dr. Bilge EREN Doç. Dr. Zerrin PAT Prof. Dr. Mustafa ARIK Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH Doç. Dr. Gökhan SEVİNÇ
Amaç

Öğrencinin yüksek lisans eğitiminin teorik derslerini tamamlamasından sonra bir öğretim üyesi danışmanlığında kimya alanında belirlenen özgün bir konuya yönelik olarak bağımsız bir çalışma yürütebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Tez konusunun belirlenmesi için gözlem yapma, literatür tarama, hipotez oluşturma, uygun deneysel yöntemleri belirleme, hipotezi belirlenen yöntemler ve deneysel çalışmalarla test etme, sonuçları bilimsel olarak yorumlanma ve elde edilen tüm verilerin tez formatında sunumu.

Ders Kaynakları Uluslarası ve Ulusal bilimsel makaleler, Veri tabanları (WOS, Science Direct, Ulakbim, Google scholar, YÖK tez merkezi vd.)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
100
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 10 14 140
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 14 196
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 35 1 35
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 40 2 80
Ödev 1 Ödev 1 45 1 45
Toplam İş Yükü (Saat) 510
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusunun ve hedeflerin belirler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
2 Tez konusu ile ilgili literatür tarar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
3 Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi ve çalışmanın planlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
4 Deneylerde kullanılacak metotların belirlenmesi ve gerekli materyallerin hazırlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar yapar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar yapar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar yapar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar yapar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
9 Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü, tekrar veya ek deneyler yapar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
9 Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü, tekrar veya ek deneyler yapar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
11 Çalışma sonuçların değerlendirir ve yorumlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
11 Çalışma sonuçların değerlendirir ve yorumlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
13 Çalışma sonuçlarını yazım kurallarına uygun olarak yazar ve makale/bildiri/tez formatında sunar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
13 Çalışma sonuçlarını yazım kurallarına uygun olarak yazar ve makale/bildiri/tez formatında sunar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu kapsamında literatür taraması yapar Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Elde ettiği bulguları tartışır ve sonuçlarını rapor haline getirir ve savunur Ödev / Proje Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Literatür bilgilerini değerlendirerek çalışma metodu belirler ve deneyleri planlar.
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tez konusu kapsamında literatür taraması yapar 5 4 4 4 5 5 5 3 4 5
Elde ettiği bulguları tartışır ve sonuçlarını rapor haline getirir ve savunur 3 4 5 5 5 5 5 4 4 5
Literatür bilgilerini değerlendirerek çalışma metodu belirler ve deneyleri planlar. - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 2,67 2,67 3 3 3,33 3,33 3,33 2,33 2,67 3,33