| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beslenme İlkeleri | AŞÇ109 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, Sözlü, Soru cevap, Tartışmalı |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencinin Beslenmenin temel ilkeleri ve temel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Beslenmenin temel kavramları, besin öğleri (karbonhidratlari proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller ve su), enerji metobolizması, besin grupları (et, süt,yumurta, kurubaklagil, tahıllar), yemek planlama konularından oluşmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
BULDUK S., Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama, Detay Yayıncılık, 2005
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 7 | 1 | 7 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,96 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Beslenmeye Genel Bakış | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Sağlıklı Bir Diyet Planlama | |
| 3 | Sindirim, Emilim ve Taşıma | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Karbonhidratlar (şekerler, nişastalar ve diyet lifleri) ve yağlar; trigliseridler, fosfolipidler ve steroller . | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Proteinler, aminoasitler ve metabolizma | |
| 6 | Enerji dengesi ve vücut kompozisyonu Kilo yönetimi: şişmanlık, zayıflık | |
| 7 | Suda çözünen vitaminler, yağda çözünen vitaminler, antioksidanlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Genel Tekrar, Ara sınav | |
| 9 | Su ve majör mineraller, iz mineraller | |
| 10 | Şişmalık - Zayıflık | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Yaşam Boyu Beslenme | |
| 12 | Besin Grupları | |
| 13 | Yaşam boyu egzersiz | |
| 14 | Menü Planlama |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrencilere, beslenme konusunda bilgi verir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Besin bileşenlerin yapıları ve etki mekanizmalarını hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Besin öğelerinin sindirilmeleri ve günlük önerilen tüketim miktarları konusunda bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kronik hastalıklarda beslenme, obezite ve diyet hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çeşitli yaş grupları ve özel durumlarda insanların beslenme şekilleri konularında bilgi verir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrencilere, beslenme konusunda bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Besin bileşenlerin yapıları ve etki mekanizmalarını hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Besin öğelerinin sindirilmeleri ve günlük önerilen tüketim miktarları konusunda bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kronik hastalıklarda beslenme, obezite ve diyet hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çeşitli yaş grupları ve özel durumlarda insanların beslenme şekilleri konularında bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |