Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Menü Planlama | AŞÇ104 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇUHADAR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yakup YILMAZ |
Amaç |
Menü planlama dersinde; öğrencilerin menü planlama ilke ve yöntemleri, farklı yaş gruplarının özelliklerine ve risk gruplarına göre menü planlama, ayrıca hazırlanan menülerin yönetimi ve denetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda menü planlama dersinde; Menü kavramı, menü planlama ve geliştirme, menü ve tüketici, menü ve yiyecek içecek, menü ve üretim menü ve fiyatlandırma, menü ve tutundurma, menü ve servis, menü ve beslenme, menü ve maliyet, menü ve pazarlama konularında teorik bilgiler verilir. |
Ders İçeriği |
Menü çeşitleri, menünün önemi, maliyet hesaplama, menü mühendisliği, konsepte göre menü planlayabilme ve tasarlayabilme. |
Ders Kaynakları |
Menü Planlama ve Yönetimi, Hüseyin Altınel, Detay Yayıncılık
Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi, Nilüfer Koçak, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Menünün tanımı ve önemi | Ders |
2 | Menünün tarihçesi, menü planlama ve geliştirmenin önemi | Ders |
3 | Menüde malzeme | Ders |
4 | Menüde planlama | Ders |
5 | Menüde sınıflama | Ders |
6 | Menüde güncelleme | Ders |
7 | Menüde üretim | Ders |
8 | Menüde gıda güvenliği | Ders |
9 | Menüde uyum ve sofra | Ders |
10 | Menüde maliyet | Ders |
11 | Menüde fiyat | Ders |
12 | Menüde değerlendirme | Ders |
13 | Menüde tasarım | Ders |
14 | Menüde pazarlama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Menü ön hazırlıklarını yapma edinimi | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Menü planlaması yapabilme edinimi | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Menü maliyeti hesaplama ve menü kartı hazırlama edinimi | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Menü tasarımı yapabilme edinimi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Menü ön hazırlıklarını yapma edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Menü planlaması yapabilme edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Menü maliyeti hesaplama ve menü kartı hazırlama edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Menü tasarımı yapabilme edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |