Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Staj | AŞÇ200 | 4 | 0 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Burak ÇITAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Stajın amacı, aşçılık ön lisans öğrencilerinin, okulda edindikleri teorik bilgilerini pekiştirmek, laboratuvar çalışmalarında edindikleri beceri ve deneyimlerini geliştirmek, işyeri organizasyonlarını, iş ve üretim süreçlerini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Staj uygulamaları yaz aylarında ve/ veya yarıyıl tatilinde olabileceği gibi yarıyıl içinde olacak şekilde de düzenlenebilir. Yarıyıl içi staj uygulamaları yarı/ tam zamanlı olarak yürütülebilir. Staj çalışması 30 iş günü olarak tanımlanmıştır. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 30 | 120 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 50 | 50 |
Final | Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,94 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | İşyeri Uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci sektörde profesyonel mutfakları görür | |||
Öğrenci aşçılık ile ilgili gerçek uygulamaları görür. | |||
Öğrenci staj ile çalışacağı çalışma koşullarını tanır. | |||
Meslek disiplinini öğrenir | |||
Mesleki deneyim kazanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci sektörde profesyonel mutfakları görür | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Öğrenci aşçılık ile ilgili gerçek uygulamaları görür. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Öğrenci staj ile çalışacağı çalışma koşullarını tanır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Meslek disiplinini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Mesleki deneyim kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 4,4 | 5 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,2 | 4 | 4,6 | 4 | 4 |