| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekmek Yapım Teknikleri | AŞÇ220 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, örgün, teorik ve uygulamalı |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Aybike Nur ALBAYRAK |
| Amaç |
Bu dersin amacı; hamurun yapısı, bileşenleri ve hazırlama teknikleri konusunda temel bilgiler verilir ve öğrencilerin bunları uygulamaları sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Ekmek tarihçesi, zengin hamurlar ve basit hamurlar, Türk ekmek çeşitleri, uluslararası ekmek çeşitleri, ekşi mayalı ekmek |
| Ders Kaynakları |
KARAKILÇIK - Ekşi Mayaya Dair Her Şey - Taha Dinç
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 1 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 6 | 1 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,41 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ekmeğin tarihçesi | Ders |
| 2 | Hamur yapım teknikleri | Ders |
| 2 | Hamur yapım teknikleri | Ders |
| 4 | Hamur mayalama | Ders |
| 4 | Hamur mayalama | Ders |
| 6 | Türk Ekmekleri | Ders |
| 6 | Türk Ekmekleri | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Uluslararası mutfaklarda bulunan ekmekler | Ders |
| 9 | Uluslararası mutfaklarda bulunan ekmekler | Ders |
| 9 | Uluslararası mutfaklarda bulunan ekmekler | Ders |
| 12 | Ekşi mayalı ekmek | Ders |
| 12 | Ekşi mayalı ekmek | Ders |
| 12 | Ekşi mayalı ekmek | Ders |
| 12 | Ekşi mayalı ekmek | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ekmeğin tarihçesini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hamur yapım tekniklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türk Ekmeklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Dünya çapında yapılan ekmekleri öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ekşi maya ve ekşi mayalı ekmeği öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ekmeğin tarihçesini öğrenir | - | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | ;
| Hamur yapım tekniklerini öğrenir | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Türk Ekmeklerini öğrenir | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dünya çapında yapılan ekmekleri öğrenir | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | ;
| Ekşi maya ve ekşi mayalı ekmeği öğrenir | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 2,4 | 4 | 5 | 1,6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4,2 |