EN
  • Anasayfa
  • AŞÇ250 Yenilebilir Yabani Otlar (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
AŞÇ250 - Yenilebilir Yabani Otlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yenilebilir Yabani Otlar AŞÇ250 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Merve BİLİR
Ders Veren Öğr. Gör. Merve BİLİR
Amaç

Bu dersin amacı; yenilebilir ot ve çiçekleri öğrenciye tanıtmak ve bu çiçeklerle otların çeşitli gıda ürünlerinde kullanımını öğretmektir.

Ders İçeriği

Yenilebilir yabancı otların belirlenmesi ve tanıtılması, salatalarda, baharat olarak, çay ve yemek yapımında kullanılan yabancı otların gruplandırılması. Yenilebilir bu bitkilerin kullanım şekilleri hakkında bilgiler vermek.

Ders Kaynakları Meuninck, T. (2014). Basic Illustrated Edilble Eild Plants and Useful Herbs, Falcon Guides.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Endemik Bitki Kavramı ve Coğrafi Dağılımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
2 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otlar ve Coğrafi Dağılımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Besin Değerleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Yenilebilir Çiçek Ve Yabani Otların Mutfakta Kullanım Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
5 Yenilebilir Çiçek Ve Yabani Otların Mutfakta Kullanım Yöntemleri II Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Et Yemeklerinde Kullanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
7 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Sebze Yemeklerinde Kullanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
8 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Çorbalarda Kullanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
9 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Salatalarda Kullanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
10 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Tatlılarda Kullanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
11 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların İçeceklerde Kullanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
12 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Tabak Süslemesinde Kullanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
13 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Kurutulması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
14 Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Saklanması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Endemik bitki kavramını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yenilebilir çiçek ve yabani ot türlerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yaşadığı bölgede bulunan yenilebilir çiçek ve yabani otları bulmayı öğrenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yenilebilir çiçek ve yabani otları ayıklama, pişirme ve sunuma hazırlama yöntemlerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Endemik bitki kavramını öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Yenilebilir çiçek ve yabani ot türlerini öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Yaşadığı bölgede bulunan yenilebilir çiçek ve yabani otları bulmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Yenilebilir çiçek ve yabani otları ayıklama, pişirme ve sunuma hazırlama yöntemlerini öğrenir. - - - - - - - - - - - -