| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yenilebilir Yabani Otlar | AŞÇ250 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
| Amaç |
Bu dersin amacı; yenilebilir ot ve çiçekleri öğrenciye tanıtmak ve bu çiçeklerle otların çeşitli gıda ürünlerinde kullanımını öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Yenilebilir yabancı otların belirlenmesi ve tanıtılması, salatalarda, baharat olarak, çay ve yemek yapımında kullanılan yabancı otların gruplandırılması. Yenilebilir bu bitkilerin kullanım şekilleri hakkında bilgiler vermek. |
| Ders Kaynakları |
Meuninck, T. (2014). Basic Illustrated Edilble Eild Plants and Useful Herbs, Falcon Guides.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Endemik Bitki Kavramı ve Coğrafi Dağılımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 2 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otlar ve Coğrafi Dağılımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 3 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Besin Değerleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 4 | Yenilebilir Çiçek Ve Yabani Otların Mutfakta Kullanım Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Yenilebilir Çiçek Ve Yabani Otların Mutfakta Kullanım Yöntemleri II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 6 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Et Yemeklerinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 7 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Sebze Yemeklerinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Çorbalarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 9 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Salatalarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 10 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Tatlılarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 11 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların İçeceklerde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 12 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Tabak Süslemesinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 13 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Kurutulması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 14 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Saklanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Endemik bitki kavramını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yenilebilir çiçek ve yabani ot türlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yaşadığı bölgede bulunan yenilebilir çiçek ve yabani otları bulmayı öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yenilebilir çiçek ve yabani otları ayıklama, pişirme ve sunuma hazırlama yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Endemik bitki kavramını öğrenir. | 5 | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | ;
| Yenilebilir çiçek ve yabani ot türlerini öğrenir. | 3 | - | - | - | - | - | 4 | - | 5 | 4 | 4 | 3 | ;
| Yaşadığı bölgede bulunan yenilebilir çiçek ve yabani otları bulmayı öğrenir. | 5 | - | - | - | - | - | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Yenilebilir çiçek ve yabani otları ayıklama, pişirme ve sunuma hazırlama yöntemlerini öğrenir. | 5 | 3 | - | 4 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 0,75 | - | 1 | - | - | 3,75 | 2,25 | 4,75 | 4,25 | 4 | 3,75 |