| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yemek Sosyolojisi | AŞÇ251 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze, teorik |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR (Yıl: 2020 - 2021) Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Aybike Nur ALBAYRAK |
| Amaç |
Bu dersin amacı; sosyoloji biliminin temel kavramlarını, yemek-kültür ilişkisi, yemek-toplum ilişkisi, yemek-güç ilişkisi ve yemek-din ilişkisi gibi olguların öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Sosyolojinin temel kavramları, yemek ve toplum, dışarda yemek yeme kavramı, yemek ve otorite, yemek ve din ilişkisi |
| Ders Kaynakları |
Beşirli, H. (2017). Yemek Sosyolojisi: Yiyeceklere ve Mutfağa Sosyolojik Bakış, Phoenix Yayınevi, Ankara.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 20 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyolojinin Temel Kavramları | Ders |
| 2 | Sosyoloji Teorilerinde Yemek ve Beslenme | Ders |
| 3 | Yemek ve Kültür | Ders |
| 4 | Yemek Yemenin Toplumsal Örgütlenmesi | Ders |
| 5 | Dışarıda Yemek Yeme Kavramı | Ders |
| 6 | Din ve Yeme-İçme İlişkisi | Ders |
| 7 | Güç ve Otorite ile Yeme-İçme İlişkisi | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Kültür Emperyalizmi ve Yeme-İçme | Ders |
| 10 | Kültürde Gıdanın Önemi | Ders |
| 11 | Özel Gün ve Festivallerde Yeme-İçme | Ders |
| 12 | Yiyeceğe İlişkin Endişeler Ve Korkular | Ders |
| 13 | Cinsiyetlere Göre Gıda Algısı | Ders |
| 14 | Türk Devlet Sistemlerinde Yemek Sosyolojisi | Ders |
| 15 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sosyolojinin temel kavramlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yeme-içme olgusunu sosyolojik bakış açısıyla incelemeyi öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Toplumsal statü ile yeme-içme olgusu arasındaki ilişkiyi kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyolojinin temel kavramlarını öğrenir. | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Yeme-içme olgusunu sosyolojik bakış açısıyla incelemeyi öğrenir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | ;
| Toplumsal statü ile yeme-içme olgusu arasındaki ilişkiyi kavrar. | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 2,33 | 3,33 | 3 | 3,67 | 3,67 | 2,67 | 3,67 | 3,67 | 4 | 3 | 2,33 | 2,33 |