| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yemek Kültürü ve Müzik | AŞÇ254 | 3 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | AŞÇILIK | 
                                    
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze / Örgün / Türkçe | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ (Yıl: 2020 - 2021) | 
| Ders Veren | |
| Amaç | 
                                             Bu dersin amacı yemeklerin kültürü ve kültürel bir olgu olarak müzik hakkında öğrencilerin belirli bir donanıma sahip olmasını ve yemek ile müzik arasında bir bağ kurmasını sağlamaktır.  | 
                                    
| Ders İçeriği | 
                                             Yemek kültürü konusunda kullanılabilecek iletişim araçları, yemek teması, işitsel yemek teması, müzik ve yemek bağlantısı  | 
                                    
| Ders Kaynakları | 
                                                    Andrew Edgar ve P. Sedgwick, Kültürel Kuramda Anahtar Kavramlar, Açılım Kitap, İst.,2007.
                                                     Mark Slobin ve J. T. Titon, ?Bir Müzik Dünyası Olarak Müzik Kültürü? (Çev. Okan M. Öztürk), Folklor/Edebiyat, 2007, C: 13, S: 49:225-238; 2. Nicholas Cook, Müziğin Abcsi, Kabalcı Yay., İst., 1999; 3. Ayhan Erol, Müzik Üzerine Düşünmek, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2009; 4.  | 
                                    
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                     
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Destek Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Ek Dersler
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Kategori
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| 
                                                     
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     
                                                | 
                                                    
                                                         
                                                            0
                                                         
                                                       
                                                     | 
                                            
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar: müzik, kültür ve müzik kültürü | Ders | 
| 2 | Müzik ve kökenine ilişkin inanışlar | Ders | 
| 3 | Müziği öğrenmek-aktarmak: kültürel süreçler | Ders | 
| 4 | Müzik kültürü modeli: etkileme-icra-topluluk-bellek/geçmiş | Ders | 
| 5 | Müzik kültüründe başlıca bileşenler | Ders | 
| 6 | Müziğin sosyal organizasyonu: müzisyen, besteci, yorumcu, dinleyici ve diğerleri | Ders | 
| 7 | Müzik ve çeşitli konular: müzik tarihi, müziksel tarz, teori, repertuar ve analitik başlıklar | Ders | 
| 8 | Ara Sınav | Ders | 
| 9 | Müziğin maddi kültürü: çalgılar, elyazmaları ve basılı materyaller | Ders | 
| 10 | Müzikoloji, etnomüzikoloji, kültürel antropoloji, etnisite, etnosantrizm ve kültürel kodlar | Ders | 
| 11 | Halk müziği, sanat müziği, popüler müzik kavramları | Ders | 
| 12 | Bağlantılar: kimlik, toplumsal cinsiyet, dilbilim, anlam ve müzik | Ders | 
| 13 | Müzikte "yapı": ses ve zaman boyutları ve kavramlar | Ders | 
| 14 | Müziğin evrenselleri: ses ve zaman olarak müzik | Ders | 
| 15 | Final Sınavı | Ders | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Müziğin kültürel bir konu olduğunu anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Kendine ait kavramları bulunduğunu, farklı kültürlerin farklı müziklere sahip olduklarını ve etnosantrizmin müzik kültürü alanında yeri olamayacağını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Müzik ve Yemek arasındaki bağıntıyı ortaya koyar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Müziğin yeme duyusunu nasıl harekete geçirdiğini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Yemek türlerine göre müzik ayrımını yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | 
                                    PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Müziğin kültürel bir konu olduğunu anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kendine ait kavramları bulunduğunu, farklı kültürlerin farklı müziklere sahip olduklarını ve etnosantrizmin müzik kültürü alanında yeri olamayacağını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Müzik ve Yemek arasındaki bağıntıyı ortaya koyar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Müziğin yeme duyusunu nasıl harekete geçirdiğini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yemek türlerine göre müzik ayrımını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |