Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hızlı Yemek Restoran Uygulamaları | AŞÇ263 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Hızlı Yemek Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Hızlı Yemek Endüstrisinin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Hızlı Yemek Restoranlarının Temel Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Menü Planlama ve Standart Tarifler | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Üretim Süreçleri ve Ekipman Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Hızlı Servis Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Hijyen, Gıda Güvenliği ve İş Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav (Kısa) | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Müşteri Deneyimi ve Hizmet Kalitesi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Zincir Restoranlar ve Franchise Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Hızlı Yemek ve Dijitalleşme (Online Sipariş, POS Sistemleri) | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Türkiye ve Dünyadan Hızlı Yemek Restoran Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme ve Final Öncesi Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hızlı yemek restoranlarının temel işleyişini, üretim süreçlerini ve servis yöntemlerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hijyen, gıda güvenliği ve iş sağlığı ilkelerini hızlı yemek uygulamalarında uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hızlı yemek sektöründe müşteri deneyimini, hizmet kalitesini ve sürdürülebilirliği değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hızlı yemek restoranlarının temel işleyişini, üretim süreçlerini ve servis yöntemlerini açıklar. | 5 | 3 | 4 | - | 3 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | ;
Hijyen, gıda güvenliği ve iş sağlığı ilkelerini hızlı yemek uygulamalarında uygular. | 3 | 3 | 3 | 4 | - | - | 2 | - | - | 3 | - | - | ;
Hızlı yemek sektöründe müşteri deneyimini, hizmet kalitesini ve sürdürülebilirliği değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 4 | - | 3 | - | 2 | - | - | ;
Ortalama Değer | 3,67 | 3 | 3,33 | 1,33 | 2 | 1,33 | 2,33 | 2,67 | 1,67 | 3,33 | 1 | 0,33 |