EN
  • Anasayfa
  • MOS101 Genel ve Teknik İletişim (2022 - 2023 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MOS101 - Genel ve Teknik İletişim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel ve Teknik İletişim MOS101 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek ve mesleki konularla ilgili konuşma ve yazışma ilkelerini uygulatabilmek. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulatabilmek.

Ders İçeriği

İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, İletişim türleri, İletişimin engelleri, Teknik iletişim, İletişim araçları ve kanalları, beden dili.

Ders Kaynakları KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim
Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim
Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim
Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 53
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişimin Tarihi, Tanımı ve Temel Kavramlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 İletişimin Amacı, Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri,Dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Sözsüz İletişim. (Beden Dili, önemi, özellikleri, sözsüz iletişim unsurları) Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
5 Yazılı iletişim. İş ve Toplumsal Yaşamda Karşılaşılan Yazı türleri Rol Yapma / Drama Benzetim
6 Sözlü İletişim Gösterim Benzetim Sözlü
7 Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Benzetim
8 İş Hayatında İletişim ve Türleri Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
9 İş Hayatında İletişim ve Türleri (devamı) Gösterim Benzetim Sözlü
10 Grafik İletişim Gösterim Benzetim Sözlü
11 Teknolojik İletişim Araçları Rol Yapma / Drama Gösterim Sözlü
12 iletişim engelleri ve çözüm yolları Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
13 Grup ve Kitle İletişimi Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması
14 Konuların genel bir tekrarı Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Örgütsel iletişim kurmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Etkili iletişim kurmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Bireysel iletişim kurmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek - - - - - - - - - - - -
Örgütsel iletişim kurmak - - - - - - - - - - - -
Etkili iletişim kurmak - - - - - - - - - - - -
Bireysel iletişim kurmak - - - - - - - - - - - -