Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halkla İlişkiler | MOS204 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL |
Ders Veren | |
Amaç |
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
PELTEKOĞLU, B.,F. " Halkla İlişkiler Nedir" Beta Yayınları, İstanbul, 2018
OKAY, A. , OKAY, A. " Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamalar, Der Yayınları, İstanbul, 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla ilişkilerin Temel iİkeleri ve Özellikleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü |
2 | Halkla İlişkilerin Dünyadaki Gelişim Süreci ve İlk Örnekleri | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
3 | Halkla İlişkilerin Türkiye'de Kamuda ve Özel Sektördeki Gelişimi ve Örnekleri | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin Yeri | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
5 | Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü |
7 | Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları | |
8 | Halkla İlişkiler Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
9 | Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulama Örnekleri | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
11 | Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü |
12 | Halkla İlişkiler ve Yeni Medya | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü |
13 | Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj Yönetimi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü |
14 | Halkla İlişkiler ve Kurumsal İtibar Yönetimi | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |