| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gıda İşletmelerinde Standartlar ve Uygulamaları | GID133 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | GIDA TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mesut KAPLAN |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Mesut KAPLAN |
| Amaç |
Gıda Sektöründe uygulanan güncel standartları bilir, uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur, standartların ihtiyaç duyduğu dokümantasyonu hazırlar, ekipleri kurar, denetim, izleme ve diğer gereklilikleri sağlar. |
| Ders İçeriği |
Standart bilgisi, akreditasyon sistemleri, gıda güvenliği standartları, diğer destek standartlar |
| Ders Kaynakları |
BRC 7.0-8.0
ISO 22000:2018 STANDARTI ISO 9001:2015 STANDARTI IFS VE DİĞER ULUSLARARASI STANDARTLAR |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 3 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 5 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 3 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 2 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş Genel Standart Bilgisi | |
| 2 | Akreditasyon Sistemleri | |
| 3 | Iso 9001:2015 Standartı Maddesel Analiz, İç Tetkikler, Denetim Sistemi, | |
| 6 | Doküman Oluşturma | |
| 6 | Doküman Oluşturma | |
| 6 | Doküman Oluşturma | |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Iso 22000:2018 Standartı Maddesel Analiz, İç Tetkikler Denetim Sistemi | |
| 9 | HACCP Sisteminin Kurulması | |
| 10 | HACCP Sisteminin Doğrulamalarının Yapılması | |
| 11 | Dökümantasyon Hazırlama | |
| 12 | BRC ve IFS Standartlarının Gereklilikleri | |
| 13 | İzleme Sisteminin Kurulması | |
| 14 | Gıda Defansı, Taklit Ve Tağşiş Ve Gıda Terörünün Engellenmesi İçin Doküman Hazırlama Ve Yeterliliğini Kontrol Etme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kaliteye katkı sağlayan kilometre taşları kişileri ve katkılarını açıklayabilir. | |||
| Toplam kalite yönetimi ve ilkelerini tartışabilir | |||
| Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını ifade edebilir. | |||
| Toplam kalite yönetimi uygulama adımlarını takip edebilir. | |||
| Toplam kalite yönetimi felsefesini hayatına uygulayabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kaliteye katkı sağlayan kilometre taşları kişileri ve katkılarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Toplam kalite yönetimi ve ilkelerini tartışabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını ifade edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Toplam kalite yönetimi uygulama adımlarını takip edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Toplam kalite yönetimi felsefesini hayatına uygulayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |