GID133 - Gıda İşletmelerinde Standartlar ve Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gıda İşletmelerinde Standartlar ve Uygulamaları GID133 1 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GIDA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Mesut KAPLAN
Ders Veren Öğr. Gör. Mesut KAPLAN
Amaç

Gıda Sektöründe uygulanan güncel standartları bilir, uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur, standartların ihtiyaç duyduğu dokümantasyonu hazırlar, ekipleri kurar, denetim, izleme ve diğer gereklilikleri sağlar.

Ders İçeriği

Standart bilgisi, akreditasyon sistemleri, gıda güvenliği standartları, diğer destek standartlar

Ders Kaynakları BRC 7.0-8.0
ISO 22000:2018 STANDARTI
ISO 9001:2015 STANDARTI
IFS VE DİĞER ULUSLARARASI STANDARTLAR
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 5 10
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 12 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 3 6
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 12 36
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 3 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 3 2 6
Ödev 1 Ödev 1 1 4 4
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 3 2 6
Ödev 1 Ödev 1 1 4 4
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 4 4
Uygulama 1 Uygulama 1 3 2 6
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 4 4
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 3 2 6
Toplam İş Yükü (Saat) 492
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 19,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Genel Standart Bilgisi
2 Akreditasyon Sistemleri
3 Iso 9001:2015 Standartı Maddesel Analiz, İç Tetkikler, Denetim Sistemi,
4 Doküman Oluşturma
5 Doküman Oluşturma
6 Doküman Oluşturma
7 ARA SINAV
8 Iso 22000:2018 Standartı Maddesel Analiz, İç Tetkikler Denetim Sistemi
9 HACCP Sisteminin Kurulması
10 HACCP Sisteminin Doğrulamalarının Yapılması
11 Dökümantasyon Hazırlama
12 BRC ve IFS Standartlarının Gereklilikleri
13 İzleme Sisteminin Kurulması
14 Gıda Defansı, Taklit Ve Tağşiş Ve Gıda Terörünün Engellenmesi İçin Doküman Hazırlama Ve Yeterliliğini Kontrol Etme
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kaliteye katkı sağlayan kilometre taşları kişileri ve katkılarını açıklayabilir.
Toplam kalite yönetimi ve ilkelerini tartışabilir
Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını ifade edebilir.
Toplam kalite yönetimi uygulama adımlarını takip edebilir.
Toplam kalite yönetimi felsefesini hayatına uygulayabilir
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kaliteye katkı sağlayan kilometre taşları kişileri ve katkılarını açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Toplam kalite yönetimi ve ilkelerini tartışabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını ifade edebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Toplam kalite yönetimi uygulama adımlarını takip edebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Toplam kalite yönetimi felsefesini hayatına uygulayabilir - - - - - - - - - - - - - - -