| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Ekonomisi Teorisi | MLİ5009 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MALİYE - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Yasin ACAR |
| Amaç |
Türkiye'de Kamu Maliyesi Politikalarının analizini ve etkinlik etkilerini anlamak. |
| Ders İçeriği |
Kamu Maliyesi Politikasının etkinliğine ilişkin açıklamalar; Klasik yaklaşım; Keynesyen Yaklaşım; Kamu Maliyesi Politikasının Doğuşu; Monetarist Yaklaşım; Kamu Maliyesi Politikasının amaçları; Kamu Maliyesi Politikasının Araçları; Kamu Maliyesi Politikasının etkinliğinin ölçülmesi; Kamu Maliyesi Politikası Bölgeleri; Ekonomik istikrarın geliştirilmesi olarak Kamu Maliyesi Politikası; Kamu Maliyesi Politikasının gelir düzeyinin etkinliğinin belirlenmesi; Keynesyen Çarpan Analizinin gerçekliğini tartışmak. |
| Ders Kaynakları |
Kamu Ekonomisi Analizi, Hülya Kirmanoğlu
Public Finance, A contemporary application of theory to policy, David Hyman a course in game theory, Martin J. Osborne, Ariel Rubinstein |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 25 |
| Ödev (Sunum) | 25 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kamu Ekonomisi Disiplininin Teorik ve Tarihsel Temelleri | |
| 2 | Kamu Kesimi: Yapısı, İşleyişi ve Büyüklüğü: Türkiye ve Dünya Örnekleri | |
| 3 | Piyasa Başarısızlıkları ve Devletin Bu Alandaki Rolü | |
| 4 | Kamusal Malların Üretimi | |
| 5 | Doğal Tekeller, Regülasyon ve Özelleştirme | |
| 6 | Kamu Tercihi Teorisi Perspektifinden Kamu Sektörünün Analizi | |
| 7 | Kamu Tercihi Teorisi Perspektifinden Kamu Sektörünün Analizi 2 | |
| 8 | Piyasa Ekonomisi ile Kamu Ekonomisinde Etkinlik Karşılaştırması | |
| 9 | Kamu Sektöründe Fayda-Maliyet Analizi | |
| 10 | Gelir Dağılımı Sorunu: Piyasa ve Kamu Ekonomisi Açısından Bir Bakış | |
| 11 | Refah Devleti: Teori ve Uygulama | |
| 12 | Dünyada Kamu Ekonomisi Reformu | |
| 13 | Türkiye de Kamu Ekonomisi Reformu | |
| 14 | Türkiye'nin Politik Ekonomisi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dünyada ve Türkiye de kamu kesiminin yapısını ve işleyişini ana hatlarıyla belirtebilir. | |||
| Piyasa başarısızlıklarının nedenlerini devletin ekonomideki yeni rolü ile ilişkilendirebilir. | |||
| Kamu Tercihi Teorisinin varsayımlarını dikkate alarak kamu ekonomisindeki etkinlik sorununu tartışabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünyada ve Türkiye de kamu kesiminin yapısını ve işleyişini ana hatlarıyla belirtebilir. | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | ;
| Piyasa başarısızlıklarının nedenlerini devletin ekonomideki yeni rolü ile ilişkilendirebilir. | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | ;
| Kamu Tercihi Teorisinin varsayımlarını dikkate alarak kamu ekonomisindeki etkinlik sorununu tartışabilir. | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 2,67 | 3,67 | 2,67 | 4,33 | 1,33 | 3,33 | 4,33 | 1,67 | 1,33 |