Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Gastronomi | AŞÇ264 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze, teorik |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı sürdürülebilirliğin önemini, gastronomi ve sürdürülebilirlik ilişkisini, sürdürülebilir beslenme modellerini, sürdürülebilir gıda sistemlerini açıklamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders sürdürülebilirlik, gastronomi ilişkisi, sürdürülebilir beslenme modelleri, gıda üretim sistemlerinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri, sürdürülebilirlik ve gastronomi turizmi, gıda israfı ve yeni nesil alternatif gıdalar üzerine içeriğe sahiptir. |
Ders Kaynakları |
1. Durlu Özkaya, F., Özkök, F., Sünnetçioğlu, A. ve Sünnetçioğlu, S. (2021). (Ed.). Sürdürülebilir Gastronomi. Detay Yayıncılık, Ankara.
2. Yakut Aymankuy, Ş. (2023). Gastronomide Sürdürülebilirlik Yaklaşımları ve Uygulamalar. Detay Yayıncılık, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik kavramı, gelişimi ve tanımları | Ders |
2 | Gıda üretim sistemleri ve küresel sağlık sorunları | Ders |
3 | Gıda üretim sistemlerinin çevreye etkileri | Ders |
4 | Besin üretiminde ayak izi sistemi | Ders |
5 | Sürdürülebilir besin üretim sistemleri | Ders |
5 | Sürdürülebilir besin üretim sistemleri | Ders |
7 | Sürdürülebilir beslenme ve sürdürülebilir gastronomi | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Sürdürülebilir beslenme modelleri I | Ders |
10 | Sürdürülebilir beslenme modelleri II | Ders |
11 | Yöresel mutfaklar ile gastronomi sürdürülebilirliğinin ilişkisi | Ders |
12 | Besin israfı, kayıpları ve atıkları | Ders |
13 | Sürdürülebilir gastronomi turizmi | Ders |
14 | Eko gastronomi ve sürdürülebilirlik | Ders |
15 | Alternatif gıdalar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürdürülebilirlik kavramını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sürdürülebilirlikte gastronominin yeri ve önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sürdürülebilir beslenme modellerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sürdürülebilir gıda üretim sistemlerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sürdürülebilir gastronomi kapsamına uygun planlama ve uygulama yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik kavramını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sürdürülebilirlikte gastronominin yeri ve önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sürdürülebilir beslenme modellerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sürdürülebilir gıda üretim sistemlerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sürdürülebilir gastronomi kapsamına uygun planlama ve uygulama yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |