| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Ekonomisi | MLİ301 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR (Yıl: 2022 - 2023) Doç. Dr. Yasin ACAR (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı piyasa başarısızlığı ve devletin başarısızlığı çerçevesinde kamu kesiminin ekonomideki işlevlerinin mikro ekonomik analiz imkanlarından faydalanılarak yapılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Kamu ekonomisinin işleyişi, kamu ekonomik faaliyetlerinin kuramsal temelleri ve kamu ekonomisine ilişkin temel ilke ve uygulamaların analizi |
| Ders Kaynakları |
Kirmanoğlu, Hülya (2017), Kamu Ekonomisi Analizi, 6. Bası, İstanbul: Beta.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Etkinlikle adalet arasında piyasa ve devlet | |
| 2 | Kamu kesiminin büyüklüğü | |
| 3 | Devlet ekonomi ilişkisi ile ilgili temel yaklaşımlar | |
| 4 | Refah ekonomisi etkinlik kriterinde | |
| 5 | Refah ekonomisi : toplum tercihleri farklılaşınca | |
| 6 | Kamusal mallar | |
| 7 | Vize Sınavı | |
| 8 | Dışsallıklar ve kamusal çözümü | |
| 9 | Pozitif dışsallıkar | |
| 10 | Asimetrik bilgi | |
| 11 | Monopol ve doğal tekel | |
| 12 | Politik ekonomi | |
| 13 | Vergilemenin gelir dağılımı üzerine etkisi | |
| 14 | Final Sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kamu Ekonomisine ilişkin doktrinleri görüşleri açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |