• Anasayfa
  • MLİ301 Kamu Ekonomisi (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
MLİ301 - Kamu Ekonomisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kamu Ekonomisi MLİ301 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yasin ACAR
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı piyasa başarısızlığı ve devletin başarısızlığı çerçevesinde kamu kesiminin ekonomideki işlevlerinin mikro ekonomik analiz imkanlarından faydalanılarak yapılmasıdır.

Ders İçeriği

Kamu ekonomisinin işleyişi, kamu ekonomik faaliyetlerinin kuramsal temelleri ve kamu ekonomisine ilişkin temel ilke ve uygulamaların analizi

Ders Kaynakları Kirmanoğlu, Hülya (2017), Kamu Ekonomisi Analizi, 6. Bası, İstanbul: Beta.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Final Final 30 1 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 536
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 21,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etkinlikle adalet arasında piyasa ve devlet
2 Kamu kesiminin büyüklüğü
3 Devlet ekonomi ilişkisi ile ilgili temel yaklaşımlar
4 Refah ekonomisi etkinlik kriterinde
5 Refah ekonomisi : toplum tercihleri farklılaşınca
6 Kamusal mallar
7 Vize Sınavı
8 Dışsallıklar ve kamusal çözümü
9 Pozitif dışsallıkar
10 Asimetrik bilgi
11 Monopol ve doğal tekel
12 Politik ekonomi
13 Vergilemenin gelir dağılımı üzerine etkisi
14 Final Sınavı
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kamu Ekonomisine ilişkin doktrinleri görüşleri açıklar.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kamu Ekonomisine ilişkin doktrinleri görüşleri açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -