EN
  • Anasayfa
  • SBK355 Ceza Hukuku (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SBK355 - Ceza Hukuku
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ceza Hukuku SBK355 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Seçmeli (Yüz Yüze)
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gözde KILIÇ YAŞIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gözde KILIÇ YAŞIN
Amaç

Ceza hukuku ile ilgili temel bilgilerin öğrenciye kazandırılması.

Ders İçeriği

Suç ve yaptırım hukukuna giriş, Türk ceza hukuku ile ilgili genel bilgiler.

Ders Kaynakları Hakan Hakeri,Ceza Hukuku Genel Hükümler, Ankara:Adalet Yayınevi, 2016
Nevzat Toroslu, Metin Feyzioğlu, Ceza Hukuku Genel Hükümler, Ankara: Savaş Yayınevi
Türk Ceza Kanunu
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
60
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 5 2 10
Ödev 2 Ödev 2 5 2 10
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Suç ve yaptırım hukukuna giriş
2 Türk Ceza Kanununun yer, zaman ve kişi bakımından uygulama alanı
3 Cezalandırılabilme ve kovuşturma şartları, kriminal suç ve diğer hukuka aykırı fiiller
4 Suçun unsurlarına giriş; suçun kanuni unsuru, maddi unsur: hareket,
5 Suçun maddi unsuru olarak netice ve nedensellik bağı
6 Hukuka aykırılık unsuru, hukuka uygunluk sebeplerinden kanun hükmünü yerine getirme ve meşru müdafaa
7 Pratik Çalışma Problem Çözme
8 Diğer hukuka uygunluk sebepleri, bunlarda sınırın aşılması
9 Manevi unsur (kusurluluk); kusur yeteneği, kusur yeteneğini etkileyen sebepler Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması
10 Kast; kavram ve unsurları, kastın aranacağı zaman, kastın çeşitleri
11 Taksir; tanımı ve unsurları, netice sebebiyle ağırlaşmış suçlar
12 Kusurluluğu kaldıran sebepler (amirin emri,zorunluluk hali vd), haksız tahrik
13 Yanılma ve sapma, suçun özel görünüş biçimleri; teşebbüs
7 Pratik Çalışma Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Suçun unsurlarını ve nasıl meydana gelebileceğini değerlendirir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kasıt, taksir ve kusur arasındaki farkı ayırt eder. Yazılı Sınav Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Suç ve diğer hukuka aykırı fiiler arasındaki farkı ayırt eder. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Türk Ceza Hukukunun uygulama alanını inceler. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Suç ve ceza kavramlarının arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Suçun unsurlarını ve nasıl meydana gelebileceğini değerlendirir. 3 4 4 4 4 3 5 5 5 5 5 1 1 5 5
Kasıt, taksir ve kusur arasındaki farkı ayırt eder. 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 2 1 4 4
Suç ve diğer hukuka aykırı fiiler arasındaki farkı ayırt eder. 5 5 5 4 4 3 5 5 5 5 5 2 1 5 5
Türk Ceza Hukukunun uygulama alanını inceler. 5 - 4 4 4 3 5 5 5 5 5 1 1 5 5
Suç ve ceza kavramlarının arasındaki ilişkiyi değerlendirir. 5 5 5 5 5 3 4 5 5 5 5 1 1 5 5
Ortalama Değer 4,6 3,6 4,4 4,2 4,2 3,2 4,6 4,8 4,8 4,8 4,8 1,4 1 4,8 4,8