Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye-AB İlişkileri | SBK402 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Murat ERCAN |
Amaç |
Türkiye-AB İlişkileri dersi, Türkiye'nin Avrupa Topluluğu (AT) ve Avrupa Birliği (AB) ile olan ilişkilerini tarihsel perspektif içerisinde kapsamlı bir şekilde ele alan, bu süreçte AB'nin kurumsal gelişimini, genişleme süreçlerini ve karar alma mekanizmalarını detaylı bir şekilde analiz eden bir ders niteliği taşımaktadır. Bu bağlamda, dersin içeriği, Türkiye ve AB arasındaki ilişkilerin tarihsel evrimi kadar, günümüzdeki siyasi ve ekonomik gündem maddelerini de derinlemesine incelemektedir. Özellikle Türkiye-AB ilişkilerinin güncel dinamikleri, karşılıklı beklentiler, üyelik müzakereleri ve bu süreçte ortaya çıkan sorunlar dersin temel tartışma konuları arasında yer almakta; bu konular, akademik bir çerçevede eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilmektedir. |
Ders İçeriği |
Ders Türkiye'nin Avrupa Topluluğu (AT) ve Avrupa Birliği (AB) ile olan ilişkilerini tarihsel bir perspektif içerisinde ele alan kapsamlı bir içeriğe sahiptir. Bu ders, Avrupa Birliği'nin kurumsal yapısının, tarihsel gelişim süreçlerinin ve karar alma mekanizmalarının detaylı bir şekilde incelenmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, dersin temel odak noktalarından biri, Türkiye'nin AT ve AB ile ilişkilerinde ortaya çıkan tarihsel dönüm noktalarını analiz etmek ve bu süreçlerin ulusal ve uluslararası düzeydeki etkilerini değerlendirmektir. Ayrıca, ders kapsamında Avrupa Birliği'nin hukuki ve politik entegrasyon süreçleri, genişleme politikaları ve küresel düzeydeki rolü ele alınırken, günümüzde AB ile Türkiye arasındaki ilişkilerin gündeminde yer alan siyasi ve ekonomik konulara da özel bir vurgu yapılmaktadır. Türkiye-AB ilişkilerinin mevcut durumu, karşılıklı beklentiler, üyelik müzakereleri ve bu ilişkilerdeki temel sorunlar, akademik bir yaklaşımla tartışılmakta ve eleştirel bir değerlendirmeye tabi tutulmaktadır. Ders, hem teorik bilgi aktarımı hem de güncel meselelerin analizi yoluyla öğrencilere, Türkiye-AB ilişkilerinin geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında derinlemesine bir anlayış kazandırmayı hedeflemektedir. |
Ders Kaynakları |
Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliğine Genel Bakış, Nasıl bir birlik, Üyeleri,Temel Anlaşmaları | |
2 | Avrupa Birliğinin Kuruluşu ve Genişleme Süreci | Ders |
3 | Avrupa Birliğinin Zirveleri ve Temel Anlaşmaları | Ders |
4 | Avrupa Birliğinin Dünya?daki Siyasi ve Ekonomik Yeri | |
5 | Avrupa Birliğinin Kurumsal Yapısı ve Karar Verme Süreci I | |
6 | Avrupa Birliğinin Kurumsal Yapısı ve Karar Verme Süreci, Avrupa Birliğinin Ortak Politikaları ve AB´nin Kamu Yönetimi Politikası | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Türkiye-Avrupa İlişkileri I | |
9 | Türkiye-Avrupa İlişkileri II | |
10 | Türkiye-Avrupa İlişkileri | |
11 | Türkiye - AB ilişkilerinde Müzakere Süreci | |
12 | Türkiyede Avrupa Birliği ve Avrupa Birliğinde Türkiye Algısı | |
13 | Türkiye- AB ilişkilerinde Güncel Gelişmeler | Ders |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | |||
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, | |||
Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir | |||
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | |||
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |