EN
  • Anasayfa
  • SBK458 Türk İdare Tarihi (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SBK458 - Türk İdare Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk İdare Tarihi SBK458 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL
Amaç

Ders, öğrencilerden Türk yönetim tarihinin evriminin öğrenmesini amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Türk yönetim tarihi dersi, Türkiye'de idarenin kökenleri olarak İslam, Selçuklu, Roma mirası ve diğer etkenleri ele alarak, Türkiye’nin Osmanlı imparatorluğu dönemindeki idare tarihini analiz etmektedir. Bu dönemin temel idari mekanizmaları üzerine odaklanılacaktır. Toprak sistemi, merkez teşkilatı, taşra teşkilatı, şehirler ve yönetim, mahalle idaresi ve vakıflar, Osmanlı millet sistemi, siyasal ve toplumsal değişme dönemi, Tanzimat süreci, yönetimin modernleşmesi ders kapsamında ele alınacak başlıklar arasındadır. Cumhuriyet devrimlerinin kökenlerinin ve Türkiye’deki devlet geleneğinin özelliklerinin irdelenmesi ders sonlandırılacaktır.

Ders Kaynakları İlber Ortaylı – Türkiye Teşkilât ve İdare Tarihi (Cedit Neşriyat)
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş
2 Ortaçağların Başında Bölgemizde Bulunan Büyük İmparatorluklar
3 İslam Devletinde Yönetim
4 Ortaçağlarda Akdeniz ve İtalyan Denizci Devletleri
5 12. ve 13. Yüzyılda Anadolu
6 Osmanlı Toprak Sistemi Üzerine
7 Osmanlı Devletinin Merkez ve Taşra Örgütü
8 Ara Sınav
9 Değerlendirme
10 Osmanlı Şehirleri ve Ulaştırma
11 Siyasal ve Toplumsal Değişme Dönemi
12 Tanzimat Dönemi / Yönetimin Modernleşmesi
13 Tanzimat Devrine Genel Bir Bakış
14 Sonuç
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Cumhuriyet devrimlerinin kökenlerinin incelenmesi
Türkiye’nin modernleşme sürecinin anlaşılması
Osmanlı İmparatorluğu'nun yükseliş ve çöküşünü tarihsel sosyoloji vasıtası ile anlamak
Türkiye’deki Devlet geleneğinin öğrenilmesi
Türkiye’deki devlet geleneğinin özelliklerinin irdelenmesi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Cumhuriyet devrimlerinin kökenlerinin incelenmesi - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye’nin modernleşme sürecinin anlaşılması - - - - - - - - - - - - - - -
Osmanlı İmparatorluğu'nun yükseliş ve çöküşünü tarihsel sosyoloji vasıtası ile anlamak - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye’deki Devlet geleneğinin öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye’deki devlet geleneğinin özelliklerinin irdelenmesi - - - - - - - - - - - - - - -