Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi | SBK206 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Amaç |
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi dersi, farklı ülkelerdeki kamu yönetimi sistemlerini tarihsel, kurumsal ve işlevsel açıdan inceleyerek öğrencilerin kamu yönetimi pratiklerindeki benzerlikler ve farklılıkları anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders, farklı yönetim modellerini ve uygulamalarını eleştirel bir perspektifle değerlendirme, ülkelerin siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamlarına uygun kamu yönetimi yaklaşımlarını analiz etme becerisini kazandırmayı hedefler. Ayrıca, karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirerek küresel kamu yönetimi sorunlarını çözmeye yönelik yenilikçi yaklaşımlar oluşturma yetkinliği kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders, karşılaştırmalı araştırmanın temel ilkeleri ve yöntemleri ile başlar. Ardından, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Fransa, Almanya, Çin, Rusya, Azerbaycan, Bulgaristan, İran, Mısır ve Meksika gibi farklı yönetim geleneklerine sahip ülkelerin kamu yönetimi sistemleri detaylı bir şekilde incelenir. Bu incelemeler sırasında, ülkelerin siyasi ve idari yapıları, karar alma süreçleri, bürokratik yapıları ve kamu politikası uygulamaları ele alınır. Ders ayrıca, farklı ülkelerdeki kamu yönetimi sistemlerinin karşılaştırılmasının, yönetim alanında bize ne tür kavrayışlar ve faydalar sunduğunu analiz ederek sona erer. Bu kapsamda, öğrenciler karşılaştırmalı perspektifin küresel yönetim sorunlarına sunduğu çözüm yollarını değerlendirme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
Ders Kaynakları |
Dikici Bilgin, H., & Sayarı, S. (Eds.). (2021). Karşılaştırmalı siyaset: Temel konular ve yaklaşımlar. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Araştırma | Ders |
2 | Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Nedir? | Ders |
3 | Amerika Birleşik Devletleri’nde Kamu Yönetimi | Ders |
4 | Birleşik Krallık’ta Kamu Yönetimi | Ders |
5 | Fransa’da Kamu Yönetimi | Ders |
6 | Almanya’da Kamu Yönetimi | Ders |
7 | Çin’de Kamu Yönetimi | Ders |
8 | Rusya’da Kamu Yönetimi | Ders |
9 | Azerbaycan’da Kamu Yönetimi | Ders |
10 | Bulgaristan’da Kamu Yönetimi | Ders |
11 | İran’da Kamu Yönetimi | Ders |
12 | Mısır’da Kamu Yönetimi | Ders |
13 | Meksika’da Kamu Yönetimi | Ders |
14 | Karşılaştırmalı Bakış Açısı Kamu Yönetimi Alanında Bize Ne Sunar? | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Siyasi ve Kültürel Bağlamların Kamu Yönetimine Etkisini Değerlendirme: Öğrenciler, kamu yönetimi uygulamalarının siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamlarla nasıl şekillendiğini değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Araştırma ve Analiz Becerilerini Geliştirme: Öğrenciler, karşılaştırmalı kamu yönetimi araştırmalarında kullanılan yöntemleri uygulayarak akademik analiz ve araştırma yapma becerilerini geliştirebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Küresel Yönetim Sorunlarına Çözüm Önerileri Sunma: Öğrenciler, karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirerek küresel kamu yönetimi sorunlarına yönelik yenilikçi ve uygulanabilir çözüm önerileri sunabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kamu Yönetimi Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi Yapabilme: Öğrenciler, farklı ülkelerdeki kamu yönetimi sistemlerini tarihsel, kurumsal ve işlevsel perspektiflerden karşılaştırmalı bir şekilde analiz edebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kamu Yönetimi Modellerini Eleştirel Perspektifle İnceleme: Öğrenciler, farklı yönetim modelleri ve uygulamalarını eleştirel bir yaklaşımla inceleyip güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koyabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyasi ve Kültürel Bağlamların Kamu Yönetimine Etkisini Değerlendirme: Öğrenciler, kamu yönetimi uygulamalarının siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamlarla nasıl şekillendiğini değerlendirebilecektir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | ;
Araştırma ve Analiz Becerilerini Geliştirme: Öğrenciler, karşılaştırmalı kamu yönetimi araştırmalarında kullanılan yöntemleri uygulayarak akademik analiz ve araştırma yapma becerilerini geliştirebilecektir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | ;
Küresel Yönetim Sorunlarına Çözüm Önerileri Sunma: Öğrenciler, karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirerek küresel kamu yönetimi sorunlarına yönelik yenilikçi ve uygulanabilir çözüm önerileri sunabilecektir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | ;
Kamu Yönetimi Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi Yapabilme: Öğrenciler, farklı ülkelerdeki kamu yönetimi sistemlerini tarihsel, kurumsal ve işlevsel perspektiflerden karşılaştırmalı bir şekilde analiz edebilecektir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | ;
Kamu Yönetimi Modellerini Eleştirel Perspektifle İnceleme: Öğrenciler, farklı yönetim modelleri ve uygulamalarını eleştirel bir yaklaşımla inceleyip güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koyabilecektir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 |