EN
  • Anasayfa
  • İBF352 Bilimsel Araştırma Teknikleri (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İBF352 - Bilimsel Araştırma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilimsel Araştırma Teknikleri İBF352 2 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

Bilimsel etik kurallarına uygun olan bir çalışmanın nasıl yapılacağını göstermek.

Ders İçeriği

Bilim nedir, bilimsel bilgi nedir gibi bilim felsefesine ilişkin temel bilgiler verildikten sonra, bir bilimsel yazının nasıl kaleme alınacağı öğretilecektir.

Ders Kaynakları Karasar, Niyazi (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 5 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel Bakış Açısı Nedir? Tartışmalı Ders
2 Bilimsel Bilgi Nedir? Tartışmalı Ders
3 Araştırma yöntemlerinin kökenleri ve tarihçesinin gözden geçirilmesi. Ders
4 Nicel araştırma tasarımı ve ilgili temel kavramların verilmesi.
5 Nitel araştırmada örneklem çeşitlerinin tanıtılması
6 Süreli Yayın Analizi Ders
7 Kitap İncelemesi
8 Arasınav Ders
8 Söylem Analizi Tekniği Tartışmalı Ders
9 Araştırma Modelinin Oluşturulması Ders
10 İntihal Kavramı
11 Dipnot gösterme teknikleri
12 Dipnot gösterme tekniklerinin incelenmesi Ders
13 Sonnot gösterme tekniği
14 Bilim ve ahlak ilişkisi Ders
14 Genel Tartışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları, paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.) bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma deseninin geliştirilmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma bulgularının raporlaştırılması) bilir ve uygulamaya geçirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma projeleri vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin bilgi, beceri ve eleştirel bakış açısı geliştirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırmaya karşı olumlu bir tutum geliştirir ve açık görüşlü bir kişi olmanın önemini takdir eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Analitik düşünce becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları, paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.) bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma deseninin geliştirilmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma bulgularının raporlaştırılması) bilir ve uygulamaya geçirir - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma projeleri vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin bilgi, beceri ve eleştirel bakış açısı geliştirir - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırmaya karşı olumlu bir tutum geliştirir ve açık görüşlü bir kişi olmanın önemini takdir eder - - - - - - - - - - - - - - -
Analitik düşünce becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -