EN
  • Anasayfa
  • SBK375 Siyasal Sistemler (2022 - 2023 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SBK375 - Siyasal Sistemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Siyasal Sistemler SBK375 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI
Amaç

Dersin amacı; Başkanlık, Yarı-Başkanlık ve Parlamenter sistemlerin tarihsel kökenleri ve mevcut işleyişlerinin karşılaştırmalı bir şekilde öğretilmesi. Öğrencilerin girecekleri meslek sınavlarında bu alanda karşılaşabilecekleri soruları doğru bir şekilde cevaplayabilecekleri becerilerin kazandırılması

Ders İçeriği

Ders, günümüz dünyasında yaygın olarak uygulanan kuvvetler ayrılığı sistemlerini, yani Başkanlık, Yarı-Başkanlık ve Parlamenter sistemlerin temel özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını, tarihsel kökenlerini içermektedir.

Ders Kaynakları Çağdaş Devlet Sistemleri, Prof. Dr. Esat Çam, Der Yayınları
Lijphart, Arend (2001), Çağdaş Demokrasiler, Ankara: Yetkin Yayınları.
Çağdaş Devlet Düzenleri, Cem Eroğlu, İmaj Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersle ilgili temel kavramların incelenmesi: Siyasal Sistem, Devlet, Anayasa, Demokrasi, Ulus-devlet, Karşılaştırmalı Yaklaşım vb.
2 Genel olarak siyasal sitem: Temel özellikler, süreçler ve “sistem yaklaşımı”
3 Siyasal sistemlere genel bir göz atış: Demokratik Siyasal Sistemler - Demokratik olmayan (Totaliter ve Otoriter) sistemler ayrımından hareketle.
4 Demokratik Sistemler: Parlamenter demokrasi ve bu bağlamda İngiliz Siyasi Tarihi
5 Çağdaş İngiliz siyasal sisteminin özellikleri: Anayasal yapı ve temel kurumlar. Bu bağlamda devlet başkanı ve/veya hükümet başkanının sistem içindeki yerinin tartışılması.
6 Çağdaş İngiliz siyasal sisteminin özellikleri: Yasama organı, seçim sistemi ve siyasi partiler
7 Demokratik Sistemler: Başkanlık Sistemi ve bu bağlamda Amerikan siyasi tarihinin yeri ve önemi
8 Vize sınavı
9 ABD siyasal sisteminin özellikleri: Anayasal yapı ve temel kurumlar. Bu bağlamda devlet başkanı ve/veya hükümet başkanının sistem içinde yerinin tartışılması
10 ABD siyasal sisteminin özellikleri: Yasama organı, seçim sistemi ve siyasi partiler
11 Demokratik Sistemler: Yarı-Başkanlık Sistemi ve bu bağlamda Fransız siyasi tarihi
12 Fransız siyasal sisteminin özellikleri: Anayasal yapı ve bu bağlamda devlet başkanı ve/veya hükümet başkanının sistem içinde yerinin tartışılması.
13 Fransız siyasal sisteminin özellikleri: Yasama organının yapısı, seçim sistemi ve siyasi partiler
14 Totaliter ve otoriter sistemlere genel bir göz atış: Çin halk Cumhuriyeti örneğinden hareketle somutlaştırıcı kısa bir analiz
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Demokrasi, totalitarizm ve otoriterizm gibi kavramların öğrenilmesi
Siyasal sistemin kavranması
Siyasal sistemlere yönelik karşılaştırmalı eleştirilerin yapılabilmesi
Belli başlı siyasal sitemler hakkında bilgi sahibi olunması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Demokrasi, totalitarizm ve otoriterizm gibi kavramların öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - - - -
Siyasal sistemin kavranması - - - - - - - - - - - - - - -
Siyasal sistemlere yönelik karşılaştırmalı eleştirilerin yapılabilmesi - - - - - - - - - - - - - - -
Belli başlı siyasal sitemler hakkında bilgi sahibi olunması - - - - - - - - - - - - - - -