EN
  • Anasayfa
  • SBK357 Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi (2022 - 2023 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SBK357 - Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi SBK357 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Ders Veren Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Amaç

Bu ders, uluslararası ilişkiler ve tarihsel sosyoloji arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Özellikle uluslararası ilişkiler disiplini ile tarihsel sosyolojinin kesişim alanlarında ortaya çıkan güncel sorunlar ve teorik yaklaşımlar ele alınacaktır. Bu bağlamda, 20. ve 21. yüzyılın önemli düşünürlerinin görüşleri üzerinden, uluslararası ilişkilerdeki teorik eğilimlerin ve tarihsel sosyolojinin evrimi tartışılacaktır.

Ders İçeriği

Dersin içeriğinde, Marksist ve Weberci tarihsel sosyolojinin uluslararası ilişkilerle olan ilişkisi, Wallerstein’in dünya sistemi perspektifi, uluslararası ilişkilerdeki toplumsal değişim, devletlerin uluslararası sisteme etkileri gibi konulara odaklanılacaktır. Bu teorik çerçeve üzerinden, uluslararası ilişkilerdeki değişen dinamikler ve globalleşmenin toplumsal boyutları analiz edilecektir. Dersin içeriği, teorik derinliği olan tartışmaları ve eleştirel bakış açılarını bir araya getirerek öğrencilere, uluslararası ilişkilerdeki toplumsal ve tarihsel bağlamları anlamada bir temel sağlayacaktır.

Ders Kaynakları Yalvaç, F. (2018). Tarihsel sosyoloji ve uluslararası ilişkiler. Nika Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Siyaset ve Toplum
2 Siyaset, İktidar ve Devlet
3 Otorite, Meşruluk ve Siyasal Sistem
4 Siyasetin Bağımlılığı Yaklaşımı
5 Siyasetin Görece Özerkliği Yaklaşımı
6 Bağımsız Bir Olgu Olarak Siyaset
7 Siyasetin Yeniden Keşfi: Machiavelli
8 Carl Schmitt ve İstisnai Durum
9 Siyasetin Belirleyiciliği ve Elit Teorileri
10 Louis Alhusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları
11 Gramsci ve Hegemonya Kuramı
12 Tarihsel Sosyoloji
13 Sosyolojide Yansızlık Tartışmaları
14 modernite ve post-modernite
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sosyolojinin ve siyaset biliminin temel kavramlarını öğrenmek.
Siyaset sosyolojisinin temel kuramları aracılığıyla modern zamanların siyasal sorunlarını analiz edebilme becerisi kazanmak.
Türkiye’de özellikle Cumhuriyet sonrası dönemde toplumsal yapı ile siyasal iktidar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerisi kazanmak.
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sosyolojinin ve siyaset biliminin temel kavramlarını öğrenmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Siyaset sosyolojisinin temel kuramları aracılığıyla modern zamanların siyasal sorunlarını analiz edebilme becerisi kazanmak. - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye’de özellikle Cumhuriyet sonrası dönemde toplumsal yapı ile siyasal iktidar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerisi kazanmak. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -